T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BASIN AÇIKLAMASI
İl Özel İdaresi Personel A.Ş. bünyesinde görev yapan 57 personelin görevine son verilmesine ilişkin kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Kamuoyunda “Taşeron Yasası” olarak bilinen ve 20.11.2017 tarihinde 696 sayılı KHK ile 375 sayılı KHK’ya eklenen geçici maddelerle; kamu kurum ve kuruluşları ile mahalli idarelerde hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler tarafından çalıştırılmakta olanların işçi statüsüne geçirilmesine ilişkin düzenleme yapılmıştır.
375 sayılı KHK’nın geçici 24 üncü maddesinde mahalli idarelerle ilgili kapsam ve usul belirlenmiştir. Mezkur maddenin ilk fıkrasında; İl Özel İdareleri ve belediyeler ile bağlı kuruluşlarında ve bunların üyesi olduğu mahalli idare birliklerinde, birlikte veya ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlası İl Özel İdareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlarına ait şirketlerde 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hükümleri uyarınca personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler tarafından 4/12/2017 tarihi itibariyle çalıştırılmakta olanlar” denilerek kapsam belirlenmiştir.
Bahse konu personel, 08.08.2017 tarihinde Ardahan Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliğine (KHGB) hizmet alım sözleşmesi ile işe ilk defa alınmışlardır. Ardahan KHGB’de işe başladıktan hemen sonra da 375 sayılı KHK’nın Geçici 24 üncü maddesi kapsamında değerlendirilerek 30.03.2018 tarihinde Ardahan İl Özel İdaresi Personel A.Ş.’ de işçi statüsünde istihdam edilmeye başlanmıştır.
51 İl Özel İdaresine yönelik yürütülen özel teftişler sırasında Ardahan Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliği tarafından hizmet alım sözleşmesi kapsamında kapsamında çalıştırılan kişilerin İl Özel İdaresi Personel A.Ş. bünyesinde kadroya alınmasına ilişkin kararın şikayete konu olması üzerine Mülkiye Müfettişince düzenlenen Özel Teftiş Raporunda “üyelerin tamamı köylerden oluşan bir mahalli idare birliği olan Köylere Hizmet Götürme Birliğinin 375 sayılı KHK’nın ilgili hükümlerinin kapsamında olmadığı, bu nedenle Kanun Hükmünde Kararnamede belirtilen şartları taşımayan ve hak sahibi olmayan kişilerin İl Özel İdaresi Personel A.Ş.’de istihdam edilmelerine ilişkin yapılan işlemin 375 sayılı KHK’nın geçici 23 üncü ve 24 üncü maddesine aykırı gerçekleştirildiği” yönünde tespitlere yer verilmiştir.
Durumun gerek ilgili mevzuat hükümleri gerekse Mülkiye Müfettişi tarafından düzenlenen özel teftiş raporu doğrultusunda değerlendirilmesi üzerine Ardahan İl Özel İdaresi Personel A.Ş. bünyesinde görev yapan personelden; 52 personelin Ardahan İl Özel İdaresinin üyesi olmadığı Ardahan Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliğinden geçiş yapılması nedeniyle ilgili Kanun Hükmünde Kararname kapsamında olmamaları, 5 personelin ise ilgili Kanun Hükmünde Kararnamede belirtilen 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin A/5 bendinde belirtilen şartları taşımamaları nedeniyle toplam 57 personelin hak sahibi olmadıkları değerlendirilmiş, 04.12.2020 tarihinde İl Özel İdaresi Personel A.Ş. Yönetim Kurulu tarafından söz konusu 57 personelin görevlerine son verilmiştir.
Söz konusu karar hukuksal bir zorunluluktan kaynaklı olarak alınmış olup aksi durumun idari, mali ve cezai sorumluluklar doğuracağı ilgili mevzuatında ve mezkur Müfettiş raporunda açıkça belirtilmektedir.
Öte yandan görevlerine son verilen personelin yaptığı itirazlar doğrultusunda Bakanlıklar düzeyinde konuya çözüm arayışı da devam etmektedir.
Son olarak Anayasamızın 125'inci maddesinde açıkça belirtilen “idarenin her türlü eylem ve işlemlerine karşı yargı yolu açıktır” hükmü doğrultusunda yetkili yargı makamlarınca alınacak her türlü karara da idaremiz gerekli iş ve işlemleri gecikmeksizin tesis edecektir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Ardahan Valiliği